עדיין אין לכם דירה, ועומדים בפני רכישה? מזל טוב! בין אם אתם רווקים, משפחה או זוג, אחד הדברים שהכי חשוב לתכנן בתהליך הזה הוא משכנתא לדירה ראשונה. בשוק יש עשרות גופים שיציעו לכם משכנתאות, כשכל אחד מהם טוען שהתנאים שלו הם המשתלמים ביותר.

במאמר הזה נסביר לכם מה הם ההיבטים שכדאי לקחת בחשבון כשאתם בוחרים מסלול משכנתא, איך להוריד את אחוז הריבית, וכיצד אנשי המקצוע של אישורי יכולים לעזור לכם לבחור באפשרות שתעשה לכם את החיים הרבה יותר קלים.

ביצוע הערכה ריאלית של שווי הדירה

כשרוכשים דירה, הערך שלה "על הנייר" הוא במקרים רבים נמוך יותר מהסכום שתשלמו בפועל. זאת מכיוון שברכישת דירה יש המון הוצאות נלוות: הובלה, שיפוצים, תיקונים, שכר טירחה של עורכי דין ושמאי מקרקעין, התקנת מערכות שונות (אבטחה או אינטרקום), ועוד.

בקיצור, לפני שאתם פונים לקבלת משכנתא לדירה ראשונה - כדאי שתדעו בדיוק כמה אתם הולכים לשלם.

סכום המשכנתא וההחזר החודשי, בהתאם להון העצמי וההכנסה

ככלל, ניתן להגיד שככל שההון העצמי שלכם יהיה גבוה יותר ותקופת ההחזר תהיה קצרה יותר, כך ירד גם אחוז הריבית.

האם כדאי לבחור בהחזר חודשי גבוה כדי להוריד את הריבית?

התשובה היא שכן - אבל לא בכל מחיר. למרות שהמטרה היא לצמצם ריביות עד כמה שניתן, רצוי מאוד להיות ריאליים ולא "לקפוץ מעל הפופיק" בכל הנוגע לגובה ההחזר החודשי במשכנתא לדירה ראשונה.

לכן, בחרו בהחזר אשר מתאים להכנסה החודשית שלכם, ואל תשכחו לקחת קצת מרווח ביטחון שישמש אתכם בהוצאות בלתי צפויות כמו אירועים רפואיים או תקלות בדירה.

משכנתא לדירה ראשונה אישורי משכנתאות

זכרו שמגיעות לכם הטבות

בתור רוכשי דירה ראשונה, מגיעות לכם הטבות שונות - בראש ובראשונה, מימון גבוה יותר. זאת מכיוון שהמדינה מעודדת רכישת נדל"ן למטרת דיור, יותר מרכישת נדל"ן למטרות השקעה. לכן, משכנתא לדירה ראשונה יכולה לממן עד 75 אחוזים מתוך שווי הנכס שלכם, כפי שהוערך על ידי שמאי מקרקעין מוסמך.

הטבה נוספת שניתן לנסות ולקבל היא סיוע מטעם המשרד למשתכן. סיוע זה יכול לזכות אתכם במימון של עד 90 אחוזים משווי הנכס - הסדר נוח במיוחד, שיכול לאפשר לכם לרכוש דירה גם אם אין בידיכם אמצעים רבים.

האם כדאי לקחת משכנתא קטנה יותר אם יש לי הון עצמי גבוה?

לא תמיד. משכנתא היא הלוואה בתנאים מצויינים. אם יש ברשותכם הון עצמי גבוה, יכול להיות שעדיף לכם לקחת את המשכנתא המקסימלית האפשרית (כאמור, 75 אחוזים לפחות) ולהשקיע את שאר ההון באפיקים אחרים. בצורה זו, תוכלו למנף את הסכום ולהרוויח יותר מהריבית.

כמובן שפעולה זו צריכה להיעשות תוך תכנון מעמיק, והתייעצות עם אנשי מקצוע אשר בקיאים בתחום הפיננסי ובמשכנתאות בפרט. אנחנו באישורי נשמח להעמיד לרשותכם את מלוא הידע, המקצועיות והניסיון שלנו.

בדקו את הדרישות של הבנק למתן המשכנתא

כדי לקבל משכנתא בתנאים טובים, תצטרכו להציג הרבה מסמכים: הוכחות לגובה ההכנסה החודשית שלכם ולקיומו של הון עצמי מספק, הסכם רכישה, דו"ח שמאי מקרקעין, מפרטים טכניים והמון סוגים של אישורים. חשוב לרשום את הכל בצורה מסודרת, לתעד כל מסמך ומסמך ולדאוג שיהיו לכם עותקים. זה יכול לעזור לכם בהמשך.

משכנתא לדירה ראשונה עם אישורי

אנחנו באישורי נשמח לעמוד לרשותכם ולתת לכם שירות של ייעוץ משכנתאות דיגיטלי, מהיר, מתקדם, והכי חשוב - משתלם. אצלנו תוכלו למצוא את אנשי המקצוע הטובים והמנוסים ביותר, בתוספת כלים טכנולוגיים מתקדמים שעוזרים לנו להעניק ללקוחותינו את התוצאות הטובות שהם מצפים להן.

התחילו בקשה דיגיטלית כבר עכשיו.