אם אתם שוקלים לרכוש דירה, אתם בטח כבר יודעים שבחירת מסלול משכנתא זה לא דבר שעושים על רגל אחת. איך אפשר לדעת איזו משכנתא תהיה טובה יותר בשבילכם? מהו התמהיל האידיאלי?

בחירת המשכנתא הטובה ביותר עבורכם תלויה בהמון פרמטרים כמו הכנסות, יכולת פירעון, אחוז מימון, תקופת המשכנתא, איכות העסקה והלקוח.

במאמר הבא אנחנו הולכים לתת לכם 6 טיפים חשובים, שבעזרתם תוכלו להבין יותר טוב מה כדאי לעשות - ומה לא כדאי.

מסלולי המשכנתא - פיזור סיכונים ריביות

כל מסלול והייחודיות שלו, לכל אחד היתרונות והחסרונות שלו. הבנק מתמחר את הביטחון שלו. 

לדוגמא, ריבית קבועה לא צמודה למדד לא תשתנה לאורך כל תקופת המשכנתא, דבר אשר מקנה ביטחון רב ללקוח. לעומת זאת, מהצד השני, צעד זה אינו בטוח מבחינת הבנק בגלל ששוק המשכנתאות הוא דינאמי והוא מושפע משינויים בשוק הכללי. 

למה ריבית קבועה זה לא תמיד טוב?

שינויים בשוק הכללי מעלים עלויות גיוס לבנקים. ברגע שהוא מתחייב עבורכם לריבית מסוימת קבועה הוא חייב לתמחר את הסיכון בהתאם.

לכן, ריבית כזו תתומחר יקר יותר מריבית משתנה או צמודה למדד, שתשתנה יחד עם השינויים בשוק המשכנתאות והריביות. זהו דבר שחשוב לזכור בזמן בחירת מסלול משכנתא.

לכן, ההמלצה שלנו היא להגיע למצב של פיזור סיכונים וריביות טובות ככל הניתן.  

בחירת מסלול משכנתא

פירעון מוקדם והלוואות קיימות

כשאתם בוחרים מסלול משכנתא, הקפידו ככל הניתן לבצע תכנון נקודות יציאה לפירעון מוקדם תוך מזעור עמלות היוון.

המלצה שלנו: במידה ויש צורך בפירעון מוקדם, בדקו איתנו באישורי איזה מסלול ומתי כדאי לפרוע.

כיסוי הלוואות קיימות בעזרת משכנתא - האם זה כדאי?

בדקו האם ניתן לכסות הלוואות שיש לכם בעזרת לקיחת משכנתא גדולה יותר. מדובר באחד השיקולים שצריך לקחת בחשבון בזמן בחירת משכנתא.

לרוב, הלוואות חוץ בנקאיות או בנקאיות לכל מטרה מתומחרות גבוהה יותר מהלוואה לדיור. 

המלצה שלנו: אם יש לכם אופציה לקחת קצת יותר משכנתא, תשקלו לכסות הלוואות קיימות ולהוריד את התקציב האשראי החודשי שלכם. 

מכרז בנקים - כשמשווים מחירים משלמים פחות

כדי לקבל הצעות טובות יותר שעל פיהן תוכלו לבצע בחירת מסלול משכנתא, הוציאו מספר אישורים עקרוניים זהים במספר בנקים על מנת להשוות את התנאים ובצעו מכרז בין הבנקים על מנת לשפר ריביות ותנאים. 

אצלינו באישורי אתם מקבלים בקלות 3 אישורים עקרוניים מצויינים. כל המסמכים יגיעו ישר לתיבת המייל שלכם - מבלי שתצטרכו לכתת רגליים בין סניפי הבנקים השונים.

הלוואות ממשרד השיכון

הלוואת זכאות הניתנת מטעם משרד השיכון והבינוי על פי פרמטרים שונים יש יתרונות וחסרונות. (ראו הרחבה במאמרים של אישורי).

המלצה שלנו: בדקו אם מגיע לכם הלוואה זכאות במחשבון זכאות.

מהו ההחזר החודשי המומלץ?

קיצור תקופת המשכנתא על ידי הגדלת החזר חודשי (במידה וזה אפשרי מבחינת משק הבית), תוזיל באופן משמעותי בריביות ותעזור לכם לסיים את המשכנתא מהר יותר. 

המלצה שלנו: תבדקו כמה כסף יוצא לכם על דיור והאם יש סכום כסף כל חודש שנחסך לכם בצד. סכום זה הוא ההחזר החודשי האידיאלי עבורכם על מנת להמשיך לחיות לצד המשכנתא.

בחירת מסלול משכנתא עם אישורי

המשכנתא שלכם היא משהו שהולך ללוות אתכם לאורך שנים ארוכות, ולכן חשוב מאוד שתבחרו במסלול המתאים ביותר למה שאתם צריכים. כדי לעשות את הבחירה הזו, אתם צריכים את אנשי המקצוע הטובים בשוק.

אנחנו באישורי מציעים לכם ייעוץ משכנתאות מהשורה הראשונה, תוך שימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים ודגש על שירות אישי במחירים אטרקטיביים. אם אתם עומדים בפני בחירת מסלול משכנתא, אנחנו כאן עבורכם. צרו איתנו קשר עכשיו דרך תיבת הפניות שבאתר.